Search This Blog

Tuesday, November 17, 2009

Melawan Arus

Ayah saya adalah penyokong setia UMNO dan Ketua Gerak Gempur UMNO semasa PRU kE 12 yang lalu. Malahan halaman rumah saya adalah markas Gerak Kerja UMNO semasa pilihan tersebut. Pada masa tersebut saya masih di Universiti lagi, ayah saya seorang yang setia malahan kehulu-hilir dengan membawa bendera UMNO-BN dengan membawa motor kapcai untuk berkempen kepada orang ramai bagi ADUN JENDERAK sekarang. Ayah tidak mendapat apa-apa faedah pun tentang usaha beliau.

Tetapi sekarang beliau dah malas bekerja untuk UMNO tetapi bersikap neutral kerana saya berjaya memujuknya tentang kebenaran tentang keburukan UMNO..Saya rasa agak gembira tetapi Abang sepupu saya merangkap Setiusaha UMNO Penderas masih lagi keras. Perselisihan pendapat selalu ada tetapi saya yakin dapat memujuk beliau suatu hari nanti.

1 comment:

  1. salam sejahtera..

    Komen saya, jangan kita hanya pandai bercakap tentang keburukan orang atau pihak lain sambil menuding jari kepada mereka tanpa melihat sendiri keburukan dan kelemahan diri kita. harus diingat, satu batang jari telunjuk menuding terus kepada orang lain tetapi 4 batang jari lagi akan menuding terus kepada kita sendiri. Berjuanglah dengan penuh ikhlas!!

    ReplyDelete