Search This Blog

Wednesday, March 17, 2010

TAHNIAH,TAHNIAH DAN TAHNIAH.

Tahniah daripada saya kepada semua Orang Asal yang menyertai perhimpunan membantah Dasar pemberimilikan Tanah semalam (17.03.2010). Saya mewakili Jaringan Kampung Orang Asal Pahang mengucapkan Terima Kasih daun keladi. Penghargaan kepada masyarakat Orang Asal semenanjung Malaysia yang celik yang datang hampir 3000 orang.
walaupun kehadiran mereka menggunakan perbelanjaan sendiri sumbangan daripada sesiapa tetapi sanggup datang hanya berbekalkan modal RM 30.00 untuk tambang bas dan membawa bekal makanan sendiri dariada rumah. Saya berasa bangga dan terharu atas pengorbanan Orang Asal semalam. Tidak pernah saya berasa amat gembira seperti pada hari ini. Terima kasih juga kepada sahabat saya Salhan K Ahamd daripada Malaysiakini yang menyiarkan berita tersebut dengan jujur.

SALAM PERJUANGAN dan SALAM REFORMASI

Ramli Lugan,

Pengarah Sakretariat,
Biro Orang Asal Keadilan Negeri Pahang,
No 37, bangunan Mara,
Jalan Besar Temerloh-Jerantut,
28050 Kuala Krau,
Pahang Darul Makmur.

H/P 014-8685163

No comments:

Post a Comment