Search This Blog

Tuesday, July 21, 2009

"AKU JAHUT" EPISOD 3

Aku, Yon, Khai, Amli, Amin, Naz dan Anuar adalah pelajar tingkatan 6 atas ekonomi ABS adalah sahabat karib dulu sehingga kini. Aku dan Yon tinggal di Kuala Krau. Khai tinggal di Kampung Bangau Tanjung, Naz tinggal di Kampung Lipat Kajang, Amli di Kampung Batu 11, Anuar di kampung Paya Keladan dan Amin tinggal di Kampung Lubuk Kawah.
ABS sebuah sekolah yang meninggalkan sweet memory kat aku dengan team-team aku. Cikgu-cikgu baik, best dan paling supporting. Masa tu aku tidak belajar sangat, aku banyak relax-relax dengan team-team aku. Study biar lepak result biar gembak konon. Pendek kata kat ABS aku langsung tidak ada tekanan untuk menghadapi STPM.
Masa yang paling lucu aku dan member-member masuk futsal ABS. Si Yon sebagai ketua pasukan beriya-iya ingin masuk kejohanan tersebut. Alamak !! semua member-member aku semuanya kaki bangku kecuali aku dengan Yon yang pernah mewakli sekolah.
Bila tiba time main, hanya aku dengan yon sahaja yang bertindak sebagai pemain tengah dan penyerang. Member-member lain hanya berkubu di depan gawang sendiri. Oleh kerana kitaorang hanya menggunakan taktik bertahan menyebabkan pasukan 6 Atas Kemanusiaan, 6 Atas sastera dan Pasukan Futsal ABS berasa tidak puas hati. Pernah sekali pasukan Futsal ABS yang barisi pasukan sekolah hampir-hampir mencetuskan pergaduhan. Namun, nasib baik ada cikgu Zamzuri yang bijak dan bertindak pantas.
Team aku menang sebagai naib juara kalah kepada 6 Atas Sastera dengan jarangan 0-1. kesimpulannya, walaupun team tidak pandai main tetapi taktik dan semangat berpasukan menyebabkan kejayaan kami. Begitulah juga Orang Asal kena bijak dan bersatu hati dalam perjuangan,

2 comments: