Search This Blog

Sunday, January 17, 2010

GEMPUR SARANG UMNO

Tahun 2010 merupakan tahun untuk menggempur sarang-sarang UMNO diperkampungan Orang Asal seluruh Pahang, saya atas kapisiti Ketua PeneranganBiro Orang KeADILan Negeri Pahang telah merancang beberapa road show ke beberapa perkampungan Orang Asal yang meliputi daerah Pekan, Rompin, Maran, Jerantut, Temerloh, Kuantan, Kuala Lipis, Bera dan Bentong.

Tetapi gerakan menggempur tidak akan berjaya sekiranya tidak mendapat kerjasama daripada setiap Ketua Cabang yang diwakilinya. Setakat ini cabang yang bersetuju ialah Paya Besar dan benting. Umum perlu mengetahui bahawa 1/3 masyarakat Orang Asal adalah berada di Pahang. Naib Presiden Biro Orang Asal Pahang, saudara Kin Kasim bergitu bersemangat untuk melakukan Gerak Gempur tersebut. Semua penduduk Orang Asal bersedia akan kehadiran kami.

3 comments:

  1. awak nama saja berpelajaran tinggi tapi kepala awak sama pemikiran dengan Kin Kassim? Tak sangka orang yang berpelajaran tinggi pun kolot cara berfikir ya??

    ReplyDelete
  2. Komen saya lagi, awak ni seorang yang suka cari gaduh ke?? Nama saja Islam. Buat apa nak pengaruh orang dengan ajaran sesat awak tu. dahla kaum Orang Asli Asal sekelompok kecil, awak nak kucar - kacirkan lagi. saya ingat awak tak balik dulu lagi aman kami di sini. Ramai orang yang berkata - kata tentang kecelakaan awak, tak sedar lagi. sebagai rakan dan yang lebih senior daripada awak, saya terus terang saja memberitahu hal sebenarnya yang berlaku di belakang awak. Hakikatnya orang dah mula meluat melihat awak di kampung. Ketahuilah ini ya kawan?? Saya nasihatkan awak carilah kerja dulu, bantu keluarga tu, keluarga awak pun bukan orang senang..setahu saya masa awak nak konvokesyen dulu pun awak datang ke SK Penderas untuk jadi guru sementara semata- mata nak duit lebih. ke duit tu awak gunakan untuk berceramah tak tentu pasal awak tu..tak bagi ke mak ayah ke?? kalau betul, memang awak anak yang lupa daratan..tak cium bau syurga nanti tau!! hehehe.. sekarang awak pulak giat berpolitik tak tentu pasal dan tak ada hala tuju. bagi saya kita janganlah mendabik dada menuding kesalahan orang lain, perlekehkan orang lain..insafi diri. pembinaan dan naik taraf ekonomi keluarga adalah penting daripada menyemat perasaan hasad dengki sesama kaum dan kepada kerajaan seperti yang awak buat sekarang ini. hentikanlah.. renung balik asal kita, keluarga kita yang perlukan jasa - jasa baik kita sekarang ini. kukuhkan pendapatan keluarga dahulu dan selepas ni, kalau awak nak berkata apa - apa kata lah.. ekonomi kita dah kukuh. orang takkan berkata apa lagi. sekian.

    ReplyDelete
  3. terima kasih kerana menindas ORANG ASAL dan menghina saya. sikap kamu ini memang saya tahu berpunca daripada BUDAYA PERKAUMAN UMNO DAN PERLAMPAU AGAMA YANG KETERLALUAN. sikap kamu seperti inilah menyebabkan beberapa puluh ekar tanah di kampung Paya Pelong telah dirampas oleh JKKK kampung lain dan oleh seorang DATUK kroni UMNO. SYABAS KERANA MENGHINA OA DAN SAYA. budi baik kamu tangung sendiri dialam kubur.

    ReplyDelete