Search This Blog

Friday, June 11, 2010

Jemputan kepada Mr Raman Yunus dan Boyrawk

Sebagai Setiausaha Kerja (SUK) Biro Orang Asal KeADILan Pahang dan Setiausaha Jaringan Orang Asal Pahang (JOAP), saya telah dijemput oleh Pak Long Sudin dari Kampung Batu Gong, Pekan, Pahang untuk membantu mereka menyelesaikan dan mempertahankan tanah adat mereka daripada dicerobohi oleh penyanggak dan penyamun UMNO untuk pembalakan.
Pak Long Sudin mahu saya dan kawan-kawan datang ke Kampung Melai, mukim Punyor untuk menyelesaikan kes pembalakan, projek bijih besi dan pembukaan kwasan pelupusan sampah haram berhampiran anak sungai kampung tersebut.
Saya tegas tidak mahu membantu lagi kerana terdapat pejuang tulen yang bijaksana untuk menyelesaikan masalah mereka. Pejuang tersebut ialah RAMAN YUNUS DAN BOYRAWK yang memakai topeng David Beckham. Mereka lebih arif tentang masalah Orang Asal. Saya bagi tempoh seminggu kepada mereka berdua ini untuk membantu penduduk Kampung Gong dan Kampung Melai. Jika TIDAK DATANG, ANDA PENGKIANAT BANGSA dan HANYA PANDAI MENYALAK TAK TENTU HALA.
 Saya sudah memberitahu perkara tersebut kepada wakil penduduk disana. Datang jangan tak datang.
SELAMAT BERJUANG PEJUANG "TULEN"

7 comments:

  1. wah syoknya jika yang menjadi dalang disebalik kekecohan pembalakan itu adalah orang PKR sendiri.. biasalah taukeh balak ni suka pakai topeng!

    ReplyDelete
  2. Thanks kerana jemput.. Pendekar jahut. Saya pasti datang datang kalau kene pada tempatnye. cume Saya ni tak suke mnyibuk tak tentu pasal. Cume saya musykil, betul ke dalang semue tu dari orang2 PKR sendiri? Nanti sy siasat dulu. OK? all right kawan2.. Jom ke Kg Batu Gong..

    ReplyDelete
  3. " JIKA TIDAK DATANG, ANDA PENGKHIANAT BANGSA" Ape makne tu?? Kenapa senang sangat nak cop orang lain macam tu? Sy dh agak Awak ni memang pemikiran dah sempit la mamat.. Ade sy cop awak pengkhianat bangse selame ni?? Sy pesan satu je sebagai orang yang lebih senior berbanding awak, TOLONG, hentikan agenda sempit awak!! Awak ni suke bergaduh ke?? Betul nak bergaduh??

    ReplyDelete
  4. Rilek cikgu, biase la orang cetek ilmu memang begitu. Padahal tu kerja NGO atau persedirian, lambat sangat la update, aku pun dah bosan nak mengkritik, kalau tau leh datang jemputan anjing suruhan PKR tu. bes gak dapat bekenalan dengan mangkuk ayun ni. ok, aku salu polow ko, kalo g pekan bg tau ek, senang aku nak halau ko terus.

    ReplyDelete
  5. Pak Long Sudin pun pendek cam ko gak... David Beckham injurd la bongok, x dapat masuk wc.... Van Der Vaart pun x kenal ke? tul2 la duk bawah tempurung...sian la ko. Star cam aku pun x kenal?
    Bek ko duk bawah batu la lagi baik dari bawah tempurung 2.

    ReplyDelete
  6. Rilek Boyrawk. Dah member 2 bkn reti main bola.. siang malam melalak citer pasal politik.. orang otak politik kan.. habis orang2 jahut setempat kene kelentong dengan ceramah die, sampai pak sedare yang selame ni bertungkus-lumus menolong ulur belanje mase die blaja di U dlu pun dah jadi musuh hanye sebab berbeza fahaman politik je. Tak tau la ape nak jadi dengan orang ni ek? kacang lupekan kulit saje ler yang sesuai untuk gelar orang macam ni. asyik politik mane reti nak cakne pasal bola, main guli reti ler..sian, hehehehe..

    ReplyDelete
  7. ihik-ihik..kesian RAMLI LUGAN! Ingatkan HEBAT, rupa2nya diri-sendiri pun masih tak terurus! Nasib baik ada kerajaan Malaysia yang membantu!

    ReplyDelete