Search This Blog

Friday, November 20, 2009

IDOLAKU

Idolaku

1. Saidina Abu Bakar al-sidiq

2. Dato' Seri Anwar Ibahim

3. Prof. Madya Hasan Mat Nor

Ketiga-tiga tokoh diatas merupakan tokoh muslim yang berjaya dalam bidang masing-masing. saidina Abu Bakar merupakan Khalifah di zaman pemerintahan Islam di TIMUR TENGAH manakala Dato seri Anwar Irahim merupakan tokoh politik malaysia yang mempunyai aura tersendiri, bersemangat waja, berilmu, akhlak yang baik dan sebagainya. Tokoh Akademik pula merupakan guru saya sendiri semasa menuntut di Universiti. Beliau juga mempunyai pengetahuan islam mendalam dan agama yang lain. saya juga mengagumi tokoh politik iaitu Haji Suhaimi Said. walaupun baru mengenalinya secara dekat namun beliau mempunyai aura pengaruh, pemimpin yang baik, semangat waja dan tidak berputus asa. Beliau merupakan calon yang sesuai untuk menjadi ADUN Jenderak nanti. Sama-samalah kita berdoa manjadi kenyataan.

3 comments:

  1. Selamat Patang..
    Daripada Penyataan di atas, nampak sangat yang kamu sudah tidak ada pendirian, fikiran sudah mula diracuni, dan lemah dalam perjuangan membela kaum OA Jahut khususnya.Di mana kredibiliti kamu sebagai barisan hadapan OA Jahut? ini Mungkin disebabkan kamu bukan lagi orang Asli Jahut yang sejati.
    sekian..

    ReplyDelete
  2. Untuk pengetahuan.......
    Hj. Suhaimi Said yang kamu agung2kan itu dalam sesi dialog dengan ahli PKR di Temerloh apabila ditanya 1 soalan oleh salah seorang ahli yang mengemukakan soalan "Dalam kawasan YB terdapat ramai pengundi di kalangan ORANG ASLI, apakah YB akan memberikan fokus yang lebih pada golongan ini?". YB Suhaimi Said menyatakan bahawa "Buat ape saya beria-ria nak jaga ORANG ASLI, baik saya jaga SESAMA KITA ORANG MELAYU". Ungkapan itu telah didengari oleh beberapa orang sahabat saya dan melaporkan kepada saya. Kenapa kamu begitu fanatik memujanye sehingga kamu tidak siasat apa yang berlaku di belakang tabir oA. Pemimpin macam itukah yang kita harapkan??? Tepuk dada tanye selera...

    ReplyDelete
  3. bro..jangan menyerang individu tertentu ini soal perjuangan orang asal.kita kena waras jangan emosi. Haji Suhaimi cakap,jumpa dia dan bawa kawan kamu itu. haji akan explains hal sebenar. ntah2 kawan kamu itu orang UMNO yang terkenal dengan sikap BERPURA-PURA dan PANDAI MAIN POLITIK.

    ReplyDelete